Day 3. Beira Mar

24 augustus 2015 - Fortaleza, Brazilië

Lekker vroeg opstaan door die jetlag. Goed begin van de dag.

Vandaag zou mijn eerste dag op de school zijn, maar Brazilië, en dus ook AIESEC Fortaleza, is ZO chaotisch dat dat feest niet doorgaat. Wanneer ik dan wel begin? Geen idee. Sommige zijn pas 3 weken later begonnen. Maaaaar… wat ga je dan doen? Beach beach beach! Super leuk idee, maar met gezelschap toch iets leuker. Gelukkig ben ik gister in de groepsapp Fortaleza 2015! gegooid, met nog ongeveer 70 anderen :'). Nu alleen nog maar een meeting point bedenken. Dat is nog best lastig. 5 mensen, in een grote stad, iedereen onbekend, afspreken op een plek waar niemand is geweest, zonder de noodzakelijke google maps. Help! Nou, na heel lang wachten, zoeken en fingers crossed, is het gelukt. Uiteindelijk toch nog een heerlijke dag at Beira Mar.

De terugweg werd avontuurlijk. Wat was dat eng. Om 17:40 gaat de zon onder, en om 18:00 uur is het donker. Als het donker is, ben je niet meer alleen op straat. Je bent gewaarschuwd. Ik stap in de bus, bus 71. Weet zeker dat het bus 71 is, en dat ik de goede kant op ga. Kijk op mijn telefoon, superhandige app; Maps.Me, huh, waar ga ik heen? Heel fijn, paniek, de bus rijdt heel anders. Geen idee wat er aan de hand was, of dat mijn telefoon het verkeerd aangaf. Snel uitstappen, ik pak wel een taxi. Dus ik uitstappen bij de eerstvolgende halte, zoekende naar een taxi. Sta ik dan, langs een grote weg, veel mensen. Voor mijn gevoel leek het net alsof iedereen kon zien dat ik verdwaald was. Een taxi aanhouden is nog een shitty job. Ze stoppen gewoon niet, geen idee waarom. Na denk ik 20 minuten beetje heen en weer tussen de twee busstations te hebben gelopen, eindelijk een taxi gevonden. Snel in die ijskoude taxi stappen, adres laten zien op mijn telefoon, en gaan. Maar met mijn paranoia gedrag was de taxichauffeur niet geruststellend. Na 10 minuten zweten zette hij me toch netjes af bij Vanessa, mijn lieve host.

Klinkt niet eng, was het wel :)